20.03.2020
Біз өмір ағымы дарынды оқушылармен жұмыс түрлерін үнемі жетілдіруді талап ететін ауқымды жаңалықтар мен жаңашылдықтар ғасырында өмір сүрудеміз. Қашықтан білім беру – инновациялық, десек те, даму әлеуеті зор құбылыс. Қазірдің өзінде көптеген мамандар қашықтан білім беру мүмкіндігін таңдап, оның басымдық тұстарын көріп отыр.
Дарынды оқушыларға арналған қашықтағы конкурстар мен жобалар крпіш қабырғалардан тыс шығып, ашық болуда. Оқушылар өз білімі мен тәжірибесі арқылы теорияны меңгеруде.
Конкурстар өзіндік дамуға, жаңа нәтижелерге қол жеткізуге ынталандырады. Айналамызда білімдік, зияткерлік өнімдердің жарысарлық мүмкіндіктері көп емес. Ал аталған нысан ғылыми бағытты үйренуге көмектесіп қана қоймайды, сонымен қатар, өзіндік бір нәрсені табу, жаңа мен жаңалықты ашуға ықпел етеді. Алған білімді тарихи аналогтармен салыстыру немесе басқа қатысушылардың нәтижелерімен салыстыру мүмкіндігін береді. Оқушы жобаның тақырыбын зерделеумен қатар, қашықтан оқытудың технологиясын да меңгереді. Жобаларда чат формум пайдалану арқылы өтетін оқытудың жаңа түрлері белсенді әрі табысты қолданылады. Олар қатысушылардың бойында естен кетпес жарқын әсер қалдырады.
Қашықтағы жобалар оқытудағы жеке тұрғы үшін керемет мүмкіндік. Оқушылар әлі, ол өзін қандай тапсырма, қатысушы және жалпылау күтіп тұрғанын көрмейтін, алдында не күтіп тұрғанын білмейтін ойын ортасына бойлаған.
Қашықтағы жобалар сыныптағы жұмыстарды түрлендіру, сабақтағы тақырып бойынша жұмыстарды жалғастыру, жаңа ағым енгізу үшін қолайлы атмосфера құру мүмкіндігін ұсынады.
Қабілетті және дарынды мектеп оқушыларын анықтау және дамыту проблемаларын табысты шешу үшін педагогикалық жағдайлар жасалады. Бұндай мектеп оқушыларына оқу бағдарламасы аясында шектелмеген, ізденіс, эксперимент пен рефлексияны көздейтін тапсырмалар беріледі. Бұл шын мәнінде оқушының ниетіне сәйкес келеді, ал осы тапсырмаларды орындауға кеткен уақыт, бұл жерде тапсырма мен саналы іс арасында шекара болмауына қарай, субьективті маңызды рөл атқармайды.
Оқушының ақпараттарды ала және өңдей отырып, әлемді дұрыс қабылдай білуі аса маңызды. Ақпараттардың ауқымды ағымында тек қажеттісін, пайдалысын іріктей алу, оны сауатты және түсінікті жеткізе білу, ақпараттарды жеткізу тілі мен түрін дұрыс таңдай білу де өте пайдалы.
Менің оқушыларым – қашықтағы зияткерлік конкурстар,турнирлер мен викторинлардың тұрақты қатысушылары. Оларға қатысудағы басты шарттардың бірі –ақпаратпен жұмыс жасау құралы ретінде компьютерді қолдану:
- ақпарат іздестіру;
- ақпарат жинау;
- ақпарат өңдеу;
- ақпарат сақтау;
- ақпарат жеткізу;
- ақпарат қорғау.
Демек, оқушыны оның белсенді шығармашыл қызметін, «тұрған ортасын» кешенді өзгерту және дамыту мақсатында , ақпараттық технологияларды пайдалану қажеттілігі туындайды.
Жалпы білім беру сапасын арттыру ретіндегі өзіндік қызмет пен басты құзыреттіліктерді қалыптастыру Қазақстандағы білімдік саясаттың басымдықтары қатарында.
Материалдардың дәстүрлі кіріспесінде мұғалім проблеманы жалпылауға, ал шешімін іздестіруді дайын білімді жеткізуге әкеп тірейді (салдарынан оқушы қызметі репродуктивті болады), материалдың кіріспесі проблемалық тұрғыда болғанда, оқушылар зерттеу сұрақтарын өздігінен қалыптастырады, оқушының «ашық» шешімін ұйымдастырады, соңғысының қызметін шығармашылық түрге жатқызуға болады.
Қашықтағы олимпиадалар – қиялды, пәндік қабілетті шарықтататын қысқа мерзімді шығармашылық мүмкіндігі. Жоба шығармашылық пен жүйелілікті біріктіреді, қатысушыларға қызыққан тақырыптары бойынша мазмұнды өнім жасау жағдайын туғызады. Конкурстар табандылықты қалыптастырады, белсенділікті мотивациялайды, тақырыпты тәжірибе жүзінде игеруге көмектеседі және де марапаттарды жеңіп алуға ынталандырады.
Қашықтағы сабақтардың әр түрінің өзіндік артықшылығы бар. таңдау оқушыларымызда.
Не десек те, мектеп оқушыларының шығармашылық белсенділігі мен үшін қашықтағы конкурстар, желілік жобалар мен фестивальдер аясында жеке шығармашылық тапсырмаларды орындау арқылы өзін-өзі тану, өзіндік мығымдану, өзіндік іске асырылу өзіндік маңыздылығын көрсетуге жетелеу.
Токтарова Г.К., орыс тілі және әдебиет мұғалімі