«Акмола облысы білім басқармасының Атбасар ауданы бойынша білім бөлімі Атбасар қаласының №1 жалпы орта білім беретін мектебі»
Коммунальное государственное учреждение «Общеобразовательная школа № 1 города Атбасар отдела образования по Атбасарскому району управления образования Акмолинской области»

СоцСети

 

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

БАЛАҒА ЗЕЙІНДІ ДАМЫТУҒА ҚАЛАЙ КӨМЕКТЕСУГЕ БОЛАДЫ?

29.11.2021

Назар аудару-психикалық қызметтің объектіге бағытталуы және шоғырлануы. Еріксіз назар аудару қабілеті барлық адамдарға тән.

Мазасыздық кейбір ауруларға, мидың бұзылуына немесе, мысалы, назофаринстің қабынуына байланысты болуы мүмкін. Бірақ неге дені сау балалар арасында соншалықты мұқият емес? Егер бала шаршаса, оған қызығушылық танытпаса, қазіргі уақытта оның басқа тілектері бар және айналасында көптеген сыртқы тітіркендіргіштер бар болса, сіз ерекше назар аударуды күтпеуіңіз керек. Бірақ бұл түсінікті уақытша күйлер біртіндеп оқу жұмысының жалпы стиліне айналады, содан кейін өмір стиліне айналады.

Сабақта оқушының назарын ұйымдастыру, ең алдымен, мұғалімнің шеберлігіне байланысты. Үйде ата-аналар үшін бұл функцияларды өздеріне алу маңызды.

Ұсыныстар: ата-аналар не нәрсеге назар аударуы керек?

1. Балаңызға жұмыс үшін тыныш жағдай жасаңыз, шамадан тыс жүктеме мен шаршауға жол бермеңіз. Жасаңыз да, баруы үшін көп қызығушылығы қарағанда, мәжбүрлеу. Зейіннің даму деңгейі төмен балалар үшін әрдайым бір уақытта сабақ Дайындауды бастау өте маңызды. Содан кейін оларға жұмылдыру, жұмысқа орналасу оңайырақ. Қондырғы тұрақты жұмыс орнына да әзірленеді. Кәдімгі үстелге отыру жеткілікті, ал жұмыс көңіл-күйі келеді. Сонымен қатар, бұл орын тек ойын және қосымша оқу үшін емес, сабақ үшін орын болғаны жөн. Сонда баланы негізгі әрекеттен ештеңе алаңдатпайды.

2. Жұмыс үшін қажет барлық нәрсе әрқашан баланың қолында болуы керек. Қаламнан, қағаздан бастап кестелерге, схемаларға, сөздіктерге және т. б.

3. Күрделі жұмыс түрлерінің арасында релаксация әдістерін немесе қозғалтқышты босатуды қолданыңыз.

4. Оқушыңызда өзін-өзі бақылау, орындалған жұмысты өзін-өзі тексеру дағдыларын дамытыңыз. Сіз 13-14 сөйлемнен арнайы мәтін жасай аласыз. Әр сөйлемге сіздің оқушыңызға тән бір немесе екі қатені қосыңыз. Мысалы: әріптерді, сөздерді өткізіп жіберу; сөздегі слогдарды қайталау; әріптерді немесе сөздерді ауыстыру және т.б. бала мәтінді тексеріп, ондағы қателерді тауып, түзетуі керек. Сіз әртүрлі тәсілдермен тексере аласыз:

* өзіңіз оқып, өзіңіз;

* дауыстап оқып, буындарды тік сызықтармен сызып тастау;

* мәтінді дұрыс үлгімен салыстырыңыз.

Тексеру кезінде баланы мөлдір емес сызғышты қолдануға үйретіңіз. Оның көмегімен сөз біртіндеп, буындарда, алға баспай ашылады. Өйткені, оқушы алға қарай жүгіріп, сөзді "білсе", қателіктер жиі байқалмайды.

5. Зейінді, шоғырлануды дамытатын, зейіннің тұрақтылығын, ауысу қабілетін арттыратын жаттығулар үшін арнайы уақытты таңдаңыз. Мұндай жаттығулар өте көп, бірақ олар қызықты болуы керек және скучно сабақтардың жалғасы ретінде қабылданбауы керек. Сіз мұндай жаттығуларды ата-аналар үшін көптеген әдебиеттерден таба аласыз. Мысалдар:

 Мысалы, егер сіздің балаңыз оқу мен жазу кезінде мұқият болмаса, оған осындай тапсырманы ұсыныңыз. Ескі кітаптан немесе журналдан бірнеше парақты басып шығарыңыз (шрифт жеткілікті үлкен болуы керек). Нұсқаулық: "барлық" т "әріптерін алып тастаңыз, ал" д"әріптерін шеңбермен дөңгелектеңіз". Содан кейін баламен бірге қанша қате жіберілгенін тексеріңіз. Жаттығуды күн сайын нұсқауларды өзгерту арқылы қайталауға болады. Бірте-бірте қателер саны азаяды.

 Назар аудару қабілетін үйрету үшін арнайы бұйра кестелерді табуға болады. Нұсқаулық кестенің әр фигурасына белгілі бір белгішені қою үшін беріледі. Мысалы: квадратта-көлденең сызық, шеңберде-тік, үшбұрышта - нүкте және т. б.

 Арнайы белгішелермен жазылған хабарламаларды декодтау жаттығулары өте пайдалы (мысалы, А. Конан-Дойль әңгімесіндегі би билейтін ер адамдар сияқты). Осындай құпия алфавитті ойлап тауып, оның көмегімен шағын хат жазыңыз. Жұмыстың бұл түрі өте күрделі, бірақ шоғырлану және назар аудару қабілеттерін үйрету үшін өте пайдалы.

 Белгілі жаттығу-бұл қағаз бетіне кездейсоқ шашыраған сандарды іздеу. Сіз осындай кестені өзіңіз жасай аласыз.

 Сіздің балаңызға ерекше назар аудару қажет болуы мүмкін. Мысалы, ол көрнекі, көрнекі түрде ұсынылған ақпаратты жақсы қабылдайды. Аман-есен өткізіп алса, онда ұсынылады есту. "Бір құлаққа ұшады, екіншісінен ұшады"деген сөзді есте сақтаңыз. Бұл ол туралы. Сонымен, мұндай оқушының есту қабілетін дамыту керек, оны есту сезіміне назар аударуға үйрету керек. Оның көзін жұмып, айналасындағы дыбыстарды тыңдауын сұраңыз. Содан кейін ол естігендерін тізімдеуге рұқсат етіңіз (ас үйде судың шуылы, көшеден шыққан дыбыстар, қабырға артындағы әңгіме және т.б.). Немесе мұндай жаттығу: сіз балаға кездейсоқ ретпен бірнеше атау бересіз. Әрқайсысы бірнеше рет естілуі керек. Мысалы: Катя, Антон, Даша, Дима, Антон, Антон, Даша, Катя, Дима, Катя және т.б. сонымен бірге сіз осы немесе басқа атауды қанша рет атағаныңызды өзіңіз үшін атап өтесіз. Баланың міндеті-әр аттың қанша рет естілгенін айту.

 Бала, керісінше, визуалды ақпаратты қабылдау кезінде жеткілікті түрде мұқият емес. Бұл жағдайда оның байқағыштығын, бөлшектерді байқау, мөлшерін, түсін, заттардың орналасуын және басқа белгілерді салыстыру қабілетін үйрету керек. Кез-келген кішкене заттарды алыңыз, оларды үстелге қойыңыз. Баладан осы композицияны 30 секунд ішінде қарастыруды сұраңыз. Содан кейін ол бұрылады, және сіз осы уақытта бір нәрсені өзгертесіз: заттарды ретке келтіріп, бірдей, бірақ басқа түсті қосып, бір нәрсені толығымен алып тастаңыз. Балаға не өзгергенін айту керек. Бір қарағанда ұқсас, бірақ егжей-тегжейлі ерекшеленетін екі суретті салыстыру пайдалы.

Арнайы әдебиеттерде немесе балалар журналдарында зейінді дамытуға арналған көптеген жаттығулар бар. Балаңызға қызықты нәрселерді таңдаңыз. Ең бастысы-күн сайын аздап жаттығу жасаңыз және баламен бірге оның жетістіктерін белгілеуді ұмытпаңыз.




Добавить комментарий



Включить данные в подпись
Жаңартылған күні: 29.11.2021 20:21
Құрылған күні: 09.12.2021 16:22

Текст