«Акмола облысы білім басқармасының Атбасар ауданы бойынша білім бөлімі Атбасар қаласының №1 жалпы орта білім беретін мектебі»
Коммунальное государственное учреждение «Общеобразовательная школа № 1 города Атбасар отдела образования по Атбасарскому району управления образования Акмолинской области»

СоцСети

 

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Химия сабақтарында оқушылардың сөйлеу мәдениетін жетілдіру

20.05.2021

Сабақта химияны оқыту кезінде орыс тілімен байланысты қолдану қажет.Мұндай пәнаралық байланыстарды жүзеге асыру жақсы оқу әсерін береді. Сонымен, химия сабақтарында этимологиялық, түсіндірме сөздіктер немесе шетелдік сөздердің сөздіктері сияқты тілдік оқыту құралдарын жиі қолдануға болады. Сөздің шығу тегін, бастапқы мағынасын біле отырып, студент оны дұрыс жазады және химиялық терминнің дыбыстық қабыққа енген мағынасын дұрыс қолданады және тереңірек түсінеді. Мысалы, көптеген білім алушылар  "Химия" сөзі Мысырдың "кеме" сөзінен шыққанын білмейді, ол Египеттің ежелгі атауын білдіреді - "кеме" ғылымы пайда болған ел "қара" жер дегенді білдіреді. Екінші түсінік Мысырдың "кеме" - ге негізделген және "қара" ғылым ұғымына сәйкес келеді. "Химия" сөзінің пайда болуының үшінші нұсқасы грекше "хюм" сөзінен шыққан және "металл құю"дегенді білдіреді. Үш көзқарас мұғалімге химия тарихы, оның дамуының алхимиялық кезеңі, химияның адам өміріндегі маңызы туралы қызықты әңгіме құруға мүмкіндік береді.

Химиялық элементтер топтары атауларының мазмұнын ашуға этимологиялық көзқарас мұғалімге оқушылар алдында   бір топ элементтерінің маңызды және негізгі қасиеттерін көрсететін жалпыланған химиялық білімді қалыптастыруға көмектеседі. Мысалы:" галогендер " - "туатын тұздар";" халькогендер " - "туатын кендер". Д. И. Менделеевтің периодтық жүйесінің VIII тобының элементтерінде екі атау бар:" инертті газдар", өйткені бұл топтың элементтері төмен химиялық белсенділікпен сипатталады, ал басқа атауы – "асыл газдар". Оқушылар "зат" және "дене" ұғымдарының арасындағы айырмашылықтарды жақсы түсінеді, мысалы: "атаулар тізімінен заттардың атаулары мен денелердің аттарын бөлек жазыңыз", егер мұғалім оларға лингвистикалық Нұсқаулық берсе: "зат есімге зат есімінен сапалы сын есімді таңдауға болады, мысалы: темір және тырнақ-темір тырнақ, құбырлар мен керамика - керамикалық құбырлар және т.б.".

Химия пәнінің мұғалімі орыс тілімен байланысты орыс тілінде қабылданған оқыту әдістерін қолдана отырып жүзеге асыра алады. Дәстүрлі химиялық диктанттан басқа, заттың формуласы бойынша ауызша химиялық әңгіме немесе жазбаша мәлімдеме жасауға болады. Сіз химиялық композиция сияқты әдісті қолдана аласыз. Бұл студенттердің пәнге деген қызығушылығын оятуға, зерттелетін материалға деген көзқарасын білдіруге, эмоционалды емес химиялық фактілерге эмоционалды түс береді. Мысал ретінде: "ең күшті тотықтырғыш"композиция – ертегісі.

"Бір кездері оттегі болды. Және ол соншалықты күшті болды, ол кіммен кездессе де, бірден тотықтырады. Олар оттекті тотықтырғыш деп атады, оттегімен реакциядан кейін алынған заттар оксидтер, ал процесс тотығу деп аталды. Оттегі Менделеев кестесіне сәйкес жүреді және барлығымен реакцияға түседі. Ол мақтаншақ, менмен болды және химиялық әлемде одан күшті ешкім жоқ деп шешті. Бірақ оттегі қате болды. Бірде ол фтор кестесінде кездесті. Мен оттегін фторды тотықтыруды шештім. Ол сутекті көмекке шақырды және онымен бірге су түзіп, фторға шабуыл жасады. Су фторды тез жеңуге үміттенді. Бірақ фтор күшті болды. Және керемет болды. Өрт сөндірген судың өзі фторда жанған. Бұл реакцияда тотықтырғыш деп саналатын оттегі тотықсыздандырғышқа айналды. Осылайша фтор оттегіден асып түсіп, тотықтырғыштардың ішіндегі ең мықтысы болды".

Оқу процесінде орыс тілі мен химияның байланысын жүзеге асыру сізге сауатты, жақсы білетін, химиялық терминологияны тәрбиелеуге ғана емес, сонымен қатар қызықты, әр түрлі пішінді және мазмұнды химия сабақтарын өткізуге мүмкіндік береді. Орыс тілі мен химия тілі өзара байланысты және өзара тәуелді. Олардың генетикалық байланыстарын органикалық пайдалану химияны оқытуды ізгілендіру және ізгілендіру үшін екі пәннің мүмкіндіктерін толығымен жүзеге асыруға ықпал етеді.

Каримова К. Е. химия пәнінің мұғалімі

Просмотров: 248


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст