«Акмола облысы білім басқармасының Атбасар ауданы бойынша білім бөлімі Атбасар қаласының №1 жалпы орта білім беретін мектебі»
Коммунальное государственное учреждение «Общеобразовательная школа № 1 города Атбасар отдела образования по Атбасарскому району управления образования Акмолинской области»

СоцСети

 

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Оқу сауаттылығы

12.04.2024

Мәтінді түсіну-бұл бастауыш мектепте дами бастайтын негізгі дағды. Қазіргі әлемде мәтіндерді түсіну мәселесі әсіресе өзекті. Баланы деректерді қабылдауға және талдауға үйрету үшін әр түрлі ақпарат көздеріне жүгіну керек, ал көркем мәтіндер солардың бірі ғана. Баланы Графиктер мен диаграммаларды, бейнелер мен суреттерді, комикстер мен фотосуреттерді, мұғалімнің әңгімелері мен аудио хабарламаларын түсінуге үйрету керек — бір сөзбен айтқанда, түсінуге болатын кез-келген дереккөз. Ол үшін оқу сауаттылығы қажет.Мәтіндерді түсінуде қиындықтарға тап болған бала сөзсіз оқуда қиындықтарға тап болады: өйткені мәтін ауызша немесе жазбаша түрде кез-келген тапсырманың негізінде жатыр. Сондықтан оқу сауаттылығы — бұл оқу сауаттылығы бойынша тапсырмаларды қолдана отырып, барлық мектеп пәндерінде қалыптастыру маңызды Мета-пәндік дағды екенін атап өткен жөн.№1 кеңес. Қарапайым мәтіндерден бастаңыз
Балаға мәтіндегі ақпаратты түсінуге үйрету үшін көптеген әдістер бар. Бірақ алдымен механикалық оқуды дамыту, бұл дағдыны біртіндеп автоматтандыру маңызды. Балаға жеткілікті назар аудару керек екенін ескерсек, бұл оңай емес: көзді сызық бойымен қадағалаңыз немесе сөйлемнің соңына қарай бастауды ұмытпаңыз.№2 Кеңес. Ұзын мәтіндердің орнына суреттерді ұсыныңыз
Бастау үшін ең кішкентайы тіпті мәтіндерді емес, мысалы, комикстерді немесе графикалық романдарды ұсына алады. Бірінші сынып оқушыларын мектепте де, үйде де "оңай оқу" үшін мектеп анекдоттарының жинағы өте қолайлы: олар қысқа, оқуға оңай, сонымен қатар толық сюжеті бар.№3 Кеңес. Түсініктеме оқуды қолданыңыз
Шығармамен танысқан кезде сіз түсініктеме оқуды пайдалана аласыз. Бұл жағдайда оқу кезінде баланың мәтінді қалай еститіні және түсінетіні туралы ойлау маңызды. Мұғалім оқушының сөзін бөліп, кейіпкердің осы немесе басқа сөз тіркесін, сөйлемін, идеясын қалай түсінгені туралы сұраудан тартынбауы керек, оқығанын талқылауы керек. Оқушының өз ойларымен бөлісуі және контекстке сүйене отырып, сөйлемді түсіне алмаса да, мұғалім оны әрқашан дұрыс ойға бағыттайтынын білуі маңызды. Мәтіндегі ақпаратты нақты түсіну осылай дамиды.№4 Кеңес. "Жолдар арасында" оқуды үйреніңіз 
Сонымен қатар, оқу барысында оқушылардан кейіпкерлермен не болатыны туралы сұрауға болады. Мысалы, "Тимур және оның командасы" әңгімесінде бүкіл тараулар диалогтардан тұрады және көптеген ойлар априори түсінгендей атаусыз қалады. Алайда, мұнда оқылған нәрсені талқылау және баланың бәрі анық екеніне көз жеткізу артық болмайды. Мысалы, кейіпкердің не бастан кешіп жатқанын, достарының қандай сөздері оған алаңдаушылық туғызды және неге? Осылайша балалар кейіпкерлердің сезімдерін, ойларын, олардың мотивтерін түсінуге, сондай-ақ интерпретациямен жұмыс істеуге үйренеді.№5 кеңес. Балаларды сюжеттік қозғалыстар мен кейіпкерлердің әрекеттерін болжауға үйретіңіз
Мәтінді талдаудың келесі кезеңі болжау болуы мүмкін-бұл жаңа білімді қолданудың бір әдісі. Оқуды кідіртіп немесе аяқтағаннан кейін баладан: "енді кейіпкер не істейді деп ойлайсыз?"Осылайша, оқуды әрі қарай оқығысы келетін баланың шыдамсыздығын оқуды талқылауға аудару оңай. Ал келесі оқылымда нұсқаларды "тексеру". Бұл тәсіл сізге көп жағдайларды айтуға, ойлауға және "өмір сүруге" мүмкіндік береді — бұл оқу сауаттылығының көптеген тапсырмаларына ықпал етеді.№6 Кеңес. Стандартты емес сұрақтар қойыңыз
Бала оған жеткізуге тырысатын барлық нәрсені түсінеді ме? Мұны қалай тексеруге болады? Жалғыз нұсқа-стандартты емес, жағдайға бейімделген сұрақтар қою, оқылған және қаралған нәрселерді талқылау. Мысалы, бейнені көрсетпес бұрын, оқушылардың назарын осы бейнеден не алу керек екеніне аударуға болады. Мысалы, фильмге сүйене отырып, сабақ не туралы болатынын болжауды, фильмдегі заттардың кейбір қасиеттерін бөліп көрсетуді немесе кейіпкерлердің қандай мотивтері бар екенін талқылауды ұсыныңыз. №7 Кеңес. Жетіспейтін кілт сөздермен мәтін беріңіз
Балалардың өткен сабақта мұғалімнің сөзін қаншалықты мұқият тыңдағанын тексеру үшін Сіз оларға Сабақтың тақырыбы бойынша мәтінді жіберіп алған кілт сөздермен — тек зат есімдермен ғана емес, етістіктермен, жалғаулармен де бере аласыз. Мұндай тапсырмалар оқушының оқу сауаттылығын қалыптастыру үшін "жұмыс істейді" және сонымен бірге ағымдағы жағдайды тексереді. Олар балаларға ең маңызды нәрсеге назар аударуды үйретеді.

Просмотров: 296


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст