Бастауыш мектептерде үзіліс кезінде кішкентай балаларға арналған ойындарды ұйымдастыру қажет. Үзіліс кезінде ашық ойындарды дұрыс пайдалану балалардың белсенді демалуына ықпал етеді, оларға білімнің үлкен көлемін табысты меңгеруге көмектеседі және оқу үлгерімін арттырады. Мектептегі үзілістер оқушылар мен мұғалімдердің демалуына және басқа сабаққа дайындалуына мүмкіндік береді (бірақ сабаққа дайындық кезінде материалды қайталау ұсынылмайды).Үзіліс кезінде балалар ақыл-ой әрекетінен үзіліс жасайды. Балалар ұзақ уақыт қозғалмау, шектеулі физикалық белсенділік, қызықсыз жұмыс салдарынан шаршайды. Демалғаннан кейін өнімділік қалпына келтіріліп қана қоймайды, бірақ көбінесе бастапқы деңгейден асып түседі.Сонымен қатар, мектеп оқушылары дәліздерде, демалыс орындарында, баспалдақта үзіліс кезінде ең көп жарақат алатыны белгілі. Сондықтан бүгінгі таңда өзгерістерді ұйымдастыру қазіргі мектептің өзекті мәселелерінің біріне айналып отыр.
Үзіліс кезіндегі ойындардың мысалдары
«Қармақ»
Ойын басталмас бұрын жүргізуші таңдалады. Барлық балалар шеңберге тұрады, ал жүргізуші қолында секіртпемен шеңбердің ортасында тұрады. Ол арқанды айналдыра бастайды, ол еден бойымен сырғанайды, ойыншылардың аяқтарының астында шеңберден кейін шеңбер жасайды. Ойыншылар секіреді, олардың кез келгеніне тиіп кетпеуге тырысады. Арқанға тиген адам ортаға тұрып, арқанды айналдыра бастайды, ал оның орнына бұрынғы жүргізуші отырады. Жеңімпаз болып секіру арқандарына соқпаған соңғы 2-3 ойыншы табылады.
«Айна»
Бір көшбасшы таңдалады, одан кейін барлығы секіруді қайталауы керек. Көшбасшы әр 10 рет секіруді өзгертуі керек (бір немесе екі аяқпен, қолдарын айқастырып, арқанның айналымына 2 секіру).
«Мұздату» ашық ойыны
• ойынға шар қажет;
• жүргізуші допты лақтырады және ол ұшып бара жатқанда, балалар өз қалаулары бойынша емін-еркін қозғалады - секіреді, жүгіреді, бірақ доп олардың қолында болған кезде бәрі қатып қалады;
тоқтауға үлгермегендер ойыннан шығарылады
Ашық ойын «Атомдар мен молекулалар»
• жүргізушіні таңдау;
• ойыншылар еркін қозғалады, секіреді және билейді;
• жетекшінің «реакция үштікте (төрт, бес) жүреді» командасы бойынша ойыншылар қолдарын біріктіріп, берілген ойыншылар санының тізбегін құрайды;
• көшбасшының бұйрығын орындауға уақыты жоқ ойыншылар ойыннан шығарылады.
Мектептегі өзгерістерді ұйымдастыру бірден бірнеше мектеп мәселесін шешуге көмектеседі:
- бастауыш сатыдағы жарақаттарды азайту;
- оқушылардың сабақтағы үлгерімін қалпына келтіру;
- орта буын оқушыларын қоғамдық пайдалы еңбекке баулу.
С.Писклова – бастауыш сынып мұғалімі